måndag 21 april 2008

Rundtur i Dalarna



Åkte upp till Vansbro i söndags. När jag väl var där så lät jag Heinz se på lite gamla "rastmarker" där jag brukade gå och rasta Felixoch Axa på den tiden jag bodde där. Heinz uppskattade att plaska i Vanån....

Fångad mitt i ett hopp!


Fanns mycket att hoppa över vid träkol´n.


Lite balanseringsövningar på gamla brofundament, måste ju också göras när tillfälle uppenbarade sig.


Heinz poserar framför järnvägsbron där Vansbrosimningen startar.
Knallade även över bron ett par gånger i miljöträningssyfte.

Hängbron är väl inhägnad på sidorna så där ficspringa lös när vi passerade den ett antal gånger - inga problem!

Världens ärtigaste farmor - 93 bast och ut och promenerar med en dobermann!

På söndag kväll fortsatte jag till Rättvik och hälsade på Lillis och Eja, och vi sov över hos dem.

De har fina promenadvägar i skogen precis bortanför Rättviks travbana. Vi var också och tittade på Springkällan, vilket är en "naturlig" fontän som uppstod på 1860-talet när man borrade efter olja, men bara fick upp vatten....


Vägen till Rättvik är vacker. När man kommer körande från Falun och börjar närma sig så breder Siljan ut sig framför en.... Jag hoppas jagkan åka tillbaka en sväng i sommar och kanske vandra lite.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att se såna bekanta miljöer!:-)