måndag 28 april 2008

Att bo på landet...

Inatt vaknade jag av att Heinz kom och buffade på mig och morrade. Jag tänkte att "det var väl något ljud" och somnade om. Efter ett tag väckte han mig igen, buffandes och morrandes, Jag tänkte precis säga åt honom att gå och lägga sig när Axa gav upp två ljudliga skall. Då klev jag upp och gick ut på balkongen för att se vad det var de reagerade på - och minsann! En hel hop förrymda kvigor stod ute på tomten! De var väl sugna på betessläpp, antar jag...

Nyfikna var de också!
Den här spanade in utemöblerna....
... och den här var nyfiken på våra bilar...

Den här kossan var helt orädd och försökte faktiskt komma in i hallen när Uffe öppnade dörren! *s*
Det var bara att ringa grannen och tala om att hans kvigor var på rymmen och sedan hjälpte vi honom att fösa in dem dit de skulle. Det tog dock ett tag innan jag kom i säng igen, så idag var man ju lite trött när klockan ringde....

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilket äventyr!!:-))
Tänk på att alltid ha Gevalia hemma när korna knackar på om natten......