fredag 14 mars 2008

Mycket har hänt på två dagar...

Igår (torsdag) så tog jag hela Zoo´t med mig till veterinären. Axa fick en vaccinationsspruta och Heinz fick lugnande medel för att kunna höftledsröntgas. Detta gjorde honom rätt groggy, som ni ser på bilden ovan.... *s* Höfterna såg dock fina ut, men det slutgiltiga ordet har SKK's nationelle höftledsavläsare, så jag får väl beskedet om någon vecka eller två...

Krokus fick också följa med till veterinären och har nu blivit omvandlad till en "det". Jag vet inte vad de gav i hans uppvakningsmedel efter narkosen, men till skillnad från Heinz studsade han omkring som en idiot hela kvällen!

Han tyckte det var jättebra att Heinz var lite ur slag, så att han verkligen kunde puckla på honom! Det verkade nästan som att han gav igen för alla de gånger hundarna klivit på honom....! *s* Fast Axa aktade han sig för, och eftersom hon var lika pigg som vanligt (hon lyfte inte å ett ögonbryn ens när hon blev stungen i nacken), så var det nog en bra strategi!


Idag har jag varit ute och kört hela dagen och besökt olika gårdar. Dagen till ära hade jag min nye chef med mig som ville se hur vi på fältet jobbar, samt lära känna sina nya medarbetare. Är det inte lustigt, så säg...? Jag har jobbat med inspektioner och gårdsbesök sedan juni 2004 och jag har aldrig kört fast, men idag av alla dagar så körde jag tok-fast på en åker!! Till slut var jag tvungen att gå till närmsta gård och be dem komma och dra upp mig.... Bonden kom med en bil som såg ut som en korsning mellan bil, traktor och militärfordon och körde ut på vallen för att dra upp mig - och vi kom inte en meter! Hans bil stod också bara och spann.... Vi kopplade ihop två bogserlinor och han lyckades (efter mycket slirande) ta sig upp på fastare mark innan linorna blev spända och väl på fast mark kunde han dra upp min bil också... Snacka om att det var vattensjukt! Jag bara "dippade" motorhuven utanför grusvägen när jag skulle vända och slirade loss direkt! Det var som om hela åkervallen bara var kvicksand! Det var rejäla fåror efter oss innan vi var därifrån, men bonden sade att han skulle vårplöja så det gjorde inget. Då sade jag att jag hade det på känn, så jag hade ju börjat hjälpa honom med arbetet.... Han skrattade gott åt det så det kändes ju bra när jag väl tog mig därifrån... Men det är ju typiskt att det händer just idag av alla dagar....! Men jag får se det som så... - chefen lär väl inte glömma den här dagen i första taget! :-)

Glömde förresten att berätta att det började strula redan på morgonen när jag inte fick igång tjänstebilen (!). Den var helt stendöd!!! Så det slutade med att jag var tvungen att kasta över allt jag behövde i min egen bil för att komma iväg ut. Sedan när jag väl var på väg så upptäckte jag att jag inte hade någon bilatlas.... Och en sådan är ju bland det viktigaste att ha i bilen i mitt jobb!!! Turligt nog så hade jag varit två år tidigare på ställena jag skulle till, så jag hade hyfsad koll på hur jag skulle köra, så jag tror att det bara blev en liten omväg och den var bara på någon mil (kunde varit värre)....

Skönt att vara hemma nu....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Heinz ser verkligen ut som om han drabbats av "för tidigt åldrande" eller nåt liknande...:-)))
Och Krokus - alltså, vilken seriefigur han är!!!!:-))))
Man skrattar ju läppen ur led åt honom varje gång du sätter in en bild:-))

Förstår om du inte direkt skrattade läppen ur led med chefen i bilen en hel dag.....vissa prövningar ska bara genomlidas - punkt.

Anonym sa...

Hahaha .. Vilka störtsköna bilder! :o)) Katten ser verkligen ut att roa sig kungligt och utnyttja läget.

Och vi håller givetvis tummarna här att det blir ett bra resultat på höfterna! (vi har ej röntgat ännu, men ska snart boka tid)

Trevlig Helg! :)

Lina Kinnander sa...

Gud vilken rolig bild på Heinz!! Hela mitt jobb har skrattat gott! men jag visade lite fina bilder på honom också, så de såg att han inte alltid såg ut som en strokpatient... Kram!!

Jenny sa...

Strokepatient??? Jaja.... Det var ju bra att de fick se lite fina kort också.... *s*

Anonym sa...

Skrattar....
Cox hälsar att han kan hjälpa till med den där katten :-)ta bara med den till MHt