söndag 30 mars 2008

Billudden

Strålande vackert väder och jag hade lovat mina hundar en utflykt, så jag stoppade in dem i bilen och åkte till Billudden, vilket är Upplands nordligaste udde. Här såg naturen ut som den på Gotland... Heinz klafsade ut för att känna efter om vattnet smakade lika.

Fint att promenera längs stranden. Skulle inte tacka nej om jag blev erbjuden huset till höger i bild som sommarstuga...

Huset från andra hållet, tänk att sitta på den verandan.... *dreggel* Enda nackdelen är att folk "som jag" kan passera så nära.....

Stigarna ut till udden var bitvis rätt steniga.... Milt sagt!


Och här är den - Billudden!*s*

Alldeles i närheten av udden fanns nordeuropas största havtornssnår (enligt info-tavlan). Axa spannar in hur det ser ut... Heinz bidrog med lite bevattning...


I övrigt var inte Axa så jätteroad av promenaden - hon ville mest porra sig! Kan inte vara lätt att vara så frustrerad... *s* Heinz fattade ingenting fast Axa sprang efter honom och körde upp röven i ansiktet på honom hela tiden.

Men Axa, vad ser du egentligen hos honom???? Han ser ju lätt imbecill ut!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men så fint det var där då - Billudden - aldrig hört talas om!

Du får åka tillbaka när det är dags att plocka havtornsbären! Det är de mest C-vitaminrika bär som finns!