onsdag 25 juli 2007

Var iväg en sväng...

Jobbade i Örebro-trakten tisdag och torsdag och sov då över hos min morbror. På väg från Örebro till Högsjö så passerade jag denna skylt... Antar att Johansson lider av hybris eller så sörjer han (hon?) att han aldrig tog sig till Hollywood och bestämde sig för att åtminstone skaffa en liknande skylt.

Jag hade Heinz med mig. Axa fick stanna hemma med Uffe eftersom hon knappast skulle komma överens med Leifs collietik. Då hade hon det bättre hemma än att ligga instängd i en bil hela tiden. Idag stannade jag vid Riseberga kloster (ovan) när det var dags för lunch. De har bra parkbänkar där och en stor gräsplan där Heinz kunde skutta omkring och få leta reda på sin egen lunch i gräset.
Passerade också Brevens bruk, där man jobbade med järn en gång i tiden. Rolig byggnad, tyckte jag....


Var riktigt idylliskt runt bruket. Passade på att ta en liten rastningssväng med Heinz och se mig omkring.

De hade en kyrka i Breven som påminde mig om vietnamesiska cao dai-tempel.... *s*


1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att följa med dig på utflykt!:-)
Fina bilder än en gång!!
Men oj vilken 'tokig' Johansson...:-)))))))