onsdag 11 juli 2007

Dagens blogg...

Jobbade rätt länge - till sisådär halv sex. Fast jag tog två timmars lunchrast och satt ute i solen med hundarna! :-) På kvällen åkte jag ner till UBK en sväng och tränade lite lydnad med Axa. Hon blev jätteglad, men det blev inte jag eftersom hon satt och spretade med sina bakknän åt alla möjliga håll och dessutom skrek till när hon gjorde en tvärnit för att ta upp tennisbollen från backen. Nej, jag hade inte kastat den.... Bara lagt ut den. Men Axa älskar ju sin boll, så det blev en tvärnit i varje fall.... Heinz var i alla fall jätteduktig. Vi satt och tittade på två andra hundar som tränade och den ena hunden var bara 6 månader och rätt vild, men Lill-Hasse var stencool.... Bara några enstaka bjäbb precis när han fick syn på dem på parkeringen, sedan var han helt fokuserad på mig (och mina korvar och levergodisar)...

Åkte via jobbet på vägen tillbaka och skrev ut lite grejer (bläcket är slut i min skrivare). Kom precis hem och nu har Heinz kommit in i "kvälls-ruschen", vilket betyder att han studsar omkring som ett popcorn och ruskar runt på sin "skallra" i ca 20 minuter innan tröttheten tar överhanden och det är dags att sova....

1 kommentar:

Anonym sa...

PluttHasse växer så fort så man känner knappt igen honom på bilderna! Och duktig är han också:-)
Lite oroande att höra om Axa.....

Hoppas ni sover gott allihop vid det här laget!