måndag 6 juni 2016

Tre dagars vallhundskurs med Hetzer


Lördag, söndag och måndag var jag på vallhundsläger på Mårtensby gård med Hetzer. Vi hade finfint väder och fantastiska kvällar
 
 
Hetzer fick jobba och hon jobbade med den äran! Vilka stormsteg framåt som vi har tagit! Känns lite lätt overkligt.... :-)

 
Hetzer, hämtade, föste, drev och delade får som om hon aldrig gjort annat! Vilken hund! :-)


En liten kortfilm! Hetzer vallar!


Sista dagen var det hett som i en bakugn bitvis och jag hade glömt solskyddet hemma. Fick sätta min tröja på huvudet för att skydda min nacke från att brinna upp och såg följaktligen ut som Lawrence of Arabia, eller nå´t....

 
Vi fick jättegod mat hela helgen och när jag äntligen kom hem så fortsatte matfrossandet med Uffes fantastiska hamburgare med baconinlindade lökringar.... Mums! En kall öl senare så var jag fullständigt avslappnad och redo för att sova..... ;-)
 

Hetzer hade dock fortfarande energi kvar och lekte med hjärtats lust med Bison som var överlycklig över att ha sällskap igen..... Galningar!
 

Men till slut tyckte även Hetzer att det fick vara bra nu.... Tur för Bison att hon leker lika bra med sig själv....

Summa summarum så har helgen varit mycket bra för mig och Hetzer. Nu är det bara att hoppas att det räcker - nästa helg ska vi se var vi står, då det är dags för vallhundsprov.....

Inga kommentarer: