fredag 17 juni 2016

Skithundar, vildsvin och kontorsjobb!

Första dagen hemma efter resan. Grått och småregnigt väder, men jag känner mig glad ändå och bestämmer mig för att börja dagen med en rejäl promenad med mina älskade hundar! Mina älskvärda hundar tycker det var en dålig idé (?) och höll sig demonstrativt genom hela skogspartiet tills vi kom fram där villorna börjar, där skulle bägge sätta sig och skita utanför varsin villatomt! Jaja, bara att plocka upp och se glad ut.... Passerade villorna och kom ut i skogen igen och gick en runda på 5 kilometer. Kommer tillbaka till partiet med villor igen som jag måste passera och sedan är det ytterligare X antal 100 meter skog innan jag är hemma igen. Tror ni inte hundkräken ska skita igen? Utanför varsin villatomt? Vad fanken är oddsen för att två hundar ska bli akut skitnödiga på samma sträcka av ca 300 meter (TVÅ gånger) utav en promenad på ca 7 kilometer? Nä, det köper jag faktiskt inte - så jag talade om för dem att de var ena riktiga skithundar! :-(
 
 
Nåväl, jag ska inte bara snacka skit om den här morgonpromenaden utan det hände lite spännande grejer också! :-) Strax utanför Skyttorp, längs med grusvägen jag gick på, så stötte jag på två stycken vildsvin! Jag kom i en svag böj och fick helt plötsligt syn på något stort och brunt på vägen..... Först tänkte jag: "hund!" och "var är ägaren?". För när man hör galopperande hovar så ska man ju tänka på hästar och inte på zebror...... Men jag fattade raskt att det var en gris jag hade framför mig på ca 15 meters avstånd. Strax efter dök det upp en till. Vinden låg åt fel håll så Bison kände ingenting och följaktligen fattade bara Hetzer att det var något spännande. Bison är rolig - hon lever helt i sin luktvärld! Hon är lite som en vildvittra ("Syns inte! Finns inte!") fast hennes motto skulle vara "Luktar inte! Finns inte!"
 
Så då stod jag och Hetzer där och stirrade på vildsvinen och de stod och stirrade på oss (och Bison luktade på något nere i diket)..... Då fick jag lite bråttom - upp med mobiltelefonen! Jag måste ju fotografera..... ;-) Men då stack de iväg snabbare än snabbast. Det är tät granskog precis bredvid vägen så på bara 3 kliv så var de helt uppslukade av skogen och jag fick tyvärr ingen bild... :-(
 
Jag fortsatte promenaden och när jag kom fram till stället grisarna hade varit på så blev Bison lite till sig - men DÅ var det ju så dags..... ;-)
 
 
Nu är jag tillbaka hemma igen och dagen ska ägnas åt rapportskrivning. Måste bli klar och avrapportera min Spanienresa. Blir till att sitta inne idag - sommarkontoret är stängt pga dåligt väder..... ;-) Men som synes så är vinterkontoret ganska mysigt på regniga dagar! Älskar att jag har kontoret hemma! :-D

Inga kommentarer: