lördag 18 juni 2016

Hemma-lördag för en gångs skull!

Krokus är övergosig sedan jag kom hem från Spanien. Tror han har saknat mig..... ;-)
 
För övrigt har det varit en skön dag idag trots att det har regnat precis hela dagen. Det har bara gått från strilregn till ösregn till duggregn till.....
 
Jag började dagen med att sova till klockan 9! Värsta sovmorgonen juh! Vet inte när jag låg så länge i sängen sist..... Sedan masade vi oss upp och....



.... tog oss ut till jaktmarken och kollade grisåtlarna. Bara en av dem var tagen så den fyllde vi på. Det är en ur jaktlaget som ska upp och vaka ikväll. Få se om han får någon gris.... Annars kan han ju bara sätta sig på grusvägen i Skyttorp så ska han se att de kommer! :-)

Efter att ha fyllt på med mat till grisarna och åkt in till stan och handlat mat till oss och hönsen så var det dags att storstäda hönshuset!  Nu är det fint igen.... :-)


Jag har ju ett antal sur-hönor och de blev mäkta upprörda när jag störde dem med mitt städande ! Ha ljudet på.... Nåväl, de var ganska nöjda när jag var klar med allt! Den höna som spanar in i kameran är Spot.

Efter att ha städat hönshuset så drog jag ut och spårade med hundarna. Hetzer gick fantastiskt bra! Det är verkligen en liten spårhund, det....
 

Jag ska allt ta och anmäla henne till lite spårtävlingar också. Kan ju inte gå annat än bra.... :-)


Bison spårar sällan lika bra som Hetzer. Hon går upp i varv och ger sig inte tid att analysera spåret. Allt är så bråttom, bråttom.... Men hon är inte dålig, bara inte så bra som Hetzer. Idag fick hon dessutom köra lite fri-spår. Hon ska ju kunna ta 300 meter frispår när hon ska upp på fullbruksprovet för vorsteh.

Idag blev jag uppringd av en same från Tåssåens sameby. Det var ett efterlängtat samtal.... Jag ska få jaga ripa på deras mark i 5 dagar i höst med Bison! Då ska vi få se vad Bison går för..... Spännande!

Inga kommentarer: