onsdag 29 juni 2016

Ojoj vad tiden går. Och vad mycket jag har pysslat med....

Tiden går så ini hoppsan fort och jag känner knappt att jag har tid att andas, men kul är det! :-) Har nu gått 10 dagar sedan jag bloggade sist och midsommar har det hunnit med att vara också....
 
Jag har verkligen tagit tag i apporteringsträningen med Bison och hon apporterar fåglar riktigt fint. Både på land och i vatten. Dock går det sisådär med att inte ruska sig innan hon lämnar av föremålet, men vi jobbar på det! :-)

På jobbet rullar det på som vanligt. Jag har bland annat hunnit med att besöka en fårbesättning med dorper-får. Kul! Vissa är bara 75% dorper medan andra är 100% dorper.

Inspekterat vallar har jag också gjort. Hör till jobbet! Och just nu blommar vitklövern så fint så.....

Jag och Bison paddlar vidare och blir säkrare och säkrare på brädan. Det här måste jag ju bara fortsätta med - vilken perfekt sommarträning! Man tränar överkroppen, man får vara ute, man får uppleva vackra vyer och man har hunden med sig.  Kan ju inte bli bättre!

En kväll gick jag, Paula och Maud ut på After Work på Plock nere på stan. Gott var det. Och trevligt var det! Förhoppningsvis dröjer det inte ett halvår till nästa gång....

Har hunnit med att titta på ekologiska slaktkycklingstallar också..... Det var intressant och lärorikt....

Friserat Bisons skägg..... Salvador Bison?

3 lediga dagar var superskönt att få runt midsommar och eftersom jag inte har barn som vill sjunga om små grodor så passade jag på att ta hand om min eftersatta trädgård. Skönt att få lite grejer gjorda på hemmaplan också.

Kapat sly och kört röjsåg som tokiga!

Men det är klart vi hann med att slappa lite och äta midsommarmat också!

Myggen höll oss sällskap, men vi gav igen efter bästa förmåga!

Midsommar-förrätt! Apelsininlagd aborre och sik!

Vi har också byggt upp kycklingarnas sommarhage och släppt ut dem i den.  Till en början tyckte de att det var jätteläskigt, men sedan strosade de runt och pickade som om de aldrig gjort annat!

Ovan: är och inspekterar ett ekologiskt växtodlingsförsök med getärt.... Spännande! :-)

Har varit några riktigt fina solnedgångar i Skyttorp på sistone...... :-)
 
Idag flexar jag ut vid lunch och börjar packa ihop det jag ska ha med mig..... För sedan bär det av ner till Mullsjö för tre dagars sökläger med Hetzer!

Inga kommentarer: