tisdag 14 augusti 2012

The Paria Wilderness....

Efter en natt i Lake Powell återanträdde jag resan tillbaka mot Kanab.

Större delen av resan går genom Parias vildmark, et stort och öde område. Här fanns det också en massa vandringsleder etc men dessa får jag spara till en framtida USA-resa! :-) En kortare vandring gjorde jag dock.... Fick syn på bergen ovan och de såg så roliga ut! Och när jag sedan såg en skylt som hette "Trailhead" stannade jag till..... Det visade sig vara en kortare vandring till någon sten som verkade ha en kul formation, så då bestämde jag mig spontant för att gå dit. Vandringen var ju dessutom bara ca 1,5 km.....

Det var lättvandrat - bara att följa en uttorkad flodfåra!

Nog var det lustiga stenar alltid!




Ser ni gubben?

Balansakt?

Bergen har så läckra färger här. Tom jag som är så färgblind blir begeistrad!



Vore jag uppvuxen här skulle jag nog ha utbildat mig till geolog istället för agronom...

Fantastiskt landskap.... Det var jättestort, men det fragår inte riktigt av filmen. Skulle behövt ha någon människa i förgrunden som gav lite perspektiv, eller nåt´.
Längs vägen fanns det också skyltar om ett ställe som var uppbyggt som en "riktig" westernstad och som använts i en massa filminspelningar. Det verkade kul, så jag försökte åka dit! Tyvärr var jag tvungen att vända för det visade sig efter ett tag att vägen blivit bortspolad av någon "flash flood"!

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Den där sista bilden är det otroligt vackra färger på!!
Pampigt!