måndag 3 augusti 2009

Träligt....

.... att sitta framför datorn när solen skiner! Så därför gör jag det inte!! :-) Men nu är klockan över 8 på kvällen så lite blogande ska det allt bli! Hundarna har varit ute på tomten hela dagen och nu på kvällen har jag varit iväg och simmat lite med Axa - simning ska ju vara en snäll form av motion så det passar väl fläskpaddan. Hon blev i alla fall överlycklig och skrek som en stucken gris av upphetsning i bilen så fort hon kände igen vägen som leder ner till vattnet.... Heinz plaskade mest runt i vanlig ordning. Tar några simtag, men sedan är det mest plask som gäller... Han fick träna lite platsliggning och kryp när jag kom hem istället. Det passar honom bättre... ;-) Jag har anmält till lite tävlingar igen så jag hoppas jag kommer med någonstans och när jag väl gör det så ska jag skynda mig allt jag kan i spåret!!!

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Kul för Axa att få simma lite! Hon glider ju som en säl genom vattnet - lugnt & elegant.

Till skillnad från Hasse som skulle behövt en snorkel när han var här på besök!:-))
Att ett litet felsteg på bryggan innebär "blubb blubb blubb" = undervattensdyk, har Hasse lärt sig efter det:-))))))