tisdag 25 augusti 2009

Heinz testar räddningshundsök

Den som gapar efter mycket...?

Miljöträning på rullband

Heinz, med sökområdet i bakgrunden


Heinz hittar en figge

Jag agerar figge - inkrupen bland diverse stenblock

Miljöträning bland stenblocken - det var bråddjupt mellan dem, så koppel var ett måste......

Freddie och Aqua i stenhavet

Heinz

Kanske finns det en figge på diseltanken?

Nä, men nere bland stenarna på backen!
På söndagen hakade jag och Heinz på när Freddie och Annika skulle köra räddningshundssök. Eftersom jag var med och figgade så fick även Heinz vara med och träna sök. Helkul var det - det tyckte både Heinz och jag! Och instruktören tyckte vi var duktiga så vem vet? Det kanske blir en fortsättning.... ;-)

3 kommentarer:

Skogsmor sa...

Heinz är fantastisk!
Allt han gör blir succé!
Kan det bero på uppfostran och matte.....

Camilla sa...

Va roligt ni ser ut att ha det, fullt med aktiviteter hela tiden, är som jag sagt tidigare väldigt avundsjuk...men men vänta bara när jag är tillbaka på banan igen....

Har du förresten fått något provsvar från Axa knölar?
Hugo var på operation i förrgår och veterinären sa att han inte skulle skicka iväg de andra knölarna på analys för han var så gott som säker på att det var fettknölar, den fjärde han fick i nacken var en inflammation, ev infekterad talgkörtel el vad han sa....phuu, vilken lättnad!!!
Ha det gott.
Jättehärliga bilder du lagt ut.

Jenny sa...

Skogsmor: Självklart! Så är det... ;-)

Camilla: Nä, inga provsvar ännu.... Skönt att höra att det var ok med Hugo! :-)