torsdag 13 augusti 2009

Lyra på besök!

Idag på morgonen var jag in med Axa till veterinären och kollade upp ett antal knölar som kändes lite konstiga. Förhoppningsvis är det bara fettknölar, men men.... Veterinären drog ut lite ur knölarnas innehåll och skickade till ett labb så om ca 10 dagar så ska jag få besked.
Under dagen idag så var Lyra hemma hos oss. Lite bus blev det allt trots att hon nyligen slutat löpa och mest var arg och sur på Heinz som försökte sniffa henne i rumpan varje gång han fick en chans....

Lyra linslus på väg in i kameran!

Heinz är inte långt efter....

Lyra har fått syn på korna....


På eftermiddagen tornade jättemörka ovädersmoln upp sig över Uppsala. Det var riktigt läckert att beskåda hur de kom närmare och närmare. Undrar om den här kossan vet vad det kommer innebära? Språngmarsch till skogsdunge för att inte bli alltför blöt?

Uffe och Stefan skyndade sig att träna innan ovädret kom. De är så flitiga! Trodde Uffe skulle ha gett upp det där för länge sedan, faktiskt.... ;-)

Eroz var med grabbarna och tränade på sitt eget lilla vis. Han gillar verkligen våran dragtrasa som i har hängt upp i trädgården.

När jag kom hem (hade varit in till stan en sväng) var Uffe och Stefan redan igång och tränade. Jag släppte ut Heinz ur bilen och då smet han för mig för att springa ner och hälsa på dem! Då måste han varit bra sugen, för han är ju annars så himla lydig.... Men tydligen var frestelsen att springa dit för stor, men ojojoj vad han ångrade sig när jag kom ångandes efter....! :-) Han blev så skraj att han kröp in i syrenhäcken och vägrade komma ut! Stackarn... Då fick jag prata snällt med honom så att han blev glad igen... Få se om han försöker smita ifrån mig någon mer gång efter detta? *s*

Axa fick sin mat utspridd på golvet idag för att få gå och leta lite och så att den inte tar slut på 5 sekunder. Nu tog det säkert hela 30 sekunder innan den var uppäten....


Igår var jag ut med hundarna till grustaget så Heinz fick gå lite hårda spår igen. Det var längesedan nu, vilket märktes då han återgick till att ha racerfart igen! Axa fick ett ordentligt sökpass i sitt traktordäck efter godisar i vanlig ordning, så sedan var hon alldeles varm och flåsig. Tur att Björklingeån flyter förbi alldeles intill så att de kan gå ner och svalka sig.

Nä, nu orkar jag inte blogga längre - har annat för mig! :-)

3 kommentarer:

Skogsmor sa...

Trevligt med ett inlägg - äntligen!:-)))))

Jaså, du "har annat för dig!"
Hur vore det om du svarade på mailen jag skickat....(-:

Camilla sa...

Hej,

vi går oxå och väntar på provresultat av knölarna.
Hugo skulle ju ha opererats i onsdags men det blev uppskjutet pga en ny knöl i nacken som dom tog prov på, så nu är det bara att vänta och se....
Han ska in på operation den 24:e den här månaden och ta bort dom.
Vi får hoppas att det bara är fettknölar på våra älsklingar.

Kram från oss.

Jenny sa...

Ujdå! Ja, då håller vi tummarna för både Hugo och Axa!