måndag 17 augusti 2009

I söndags var det dags för Lyckas valpar att genomgå ett MT så då var jag och figgade på Kydingeholm hela dagen. Och en lååång dag blev det! Drog hemifrån vid halv sex på morgonen och kom hem vid sju på kvällen..... Vi blev närmare 40 minuter försenade med första hunden då det saknades både det ena och det andra när vi skulle bygga upp banan (trots att banuthyrarna bedyrade att allt skulle finnas...). Men när vi väl kom igång rullade det på bra! Men en hel dag med bara en massa schäfrar....? Hur kunde jag åta mig detta??? ;-) Ovan på bilden är i alla fall Nosa - en av Lyckas 7 valpisar som var med på plats.

Den här bilden tog jag idag. Snacka om katt bland hermelinerna... Man undrar ju hur solrosen hamnade där??? Mitt ute i ett fält med åkerbönor...

Det har varit en hel del mycket lokala regnskurar runt Uppsala med omnejd idag. Jag klarade mig bra själv, men jag hade Heinz och Lyra med mig och med en regnvåt mark så vet man ju vad som händer.....

...... dvs en mycket skitig Heinz (och en ganska ren Lyra....)!

En liten film som påvisar varför Heinz jämnt är så skitig och Lyra alltid ren.... Ha ljudet på - jag vet ingen hund som låter så mycket som Lyra..... Det är riktigt underhållande! :-)

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Åååååååå, vilken söööööt schäfer!!!!!!!!
Vackervackervackervacker *pusspuss*

Och Lyra låter som en sån där slaskkvarn......huga! *brrr*