måndag 10 augusti 2009

Hemma igen!

Jag möttes av en förfärlig syn när jag kom hem igen efter att ha varit borta i 3 dagar.... Krokus låg i soffan och hade inget huvud!!! Hade Axa bitit huvudet av honom, månntro???
Men, nej då! Han hade bara - präglad av dobermanns som han är - en mycket udda sovställning.... Huvudet var kvar och satt som det skulle! :-)
Det var fint väder även idag även om det blåste friskt ibland. Jag var ute och jobbade på förmiddagen, men eftermiddag/kväll tillbringades på tomten till stor del!

Heinz använder trädgårdsbordet som sin lilla lya!

Det är inte lätt att vara en blind katt.... Här har Krokus trasslat in sig i mygg- och flugnätet och när Heinz satte en tass på nätet så fanns det ingen chans för kattrackarn at hitta ut igen... Så där fick han sitta tills jag förbarmade mig över honom. Elak som jag är, så var jag tvungen att dokumentera hans situation med kameran innan jag släppte ut honom.... *s*

6 kommentarer:

Skogsmor sa...

Äntligen!!!!!:-)
Jag har vankat som en äggsjuk höna i väntan på inlägg från dig......
Tack för bilder på Krokus! Han är ju för hääääärlig:-))))
Ingen bild på Axa...???? Hon måste ha blivit jätteglad att se er igen?

Jag kommer nog och hälsar på snart......Kram!

Jenny sa...

Nu är du väl blind? ;-) Axa är ju på 3:e kortet uppifrån.....

Annika sa...

Ni är en härlig samling allihopa tycker jag! :)

Gick Axa upp i vikt igen under helgen eller? Eller du kanske inte har fått ner henne ännu ...? =)

Anita sa...

Visst är han söt "den lille Heinz", något annat kan man väl inte säga och dessutom sååå duktig, det såg vi minsann på kursen i helgen.

Anita och dom fyrbenta beundrarinnorna

Jenny sa...

Nä ,jag har inte fått ner Axa i vikt ännu... Hon är ju lite svår att motionera (blir lätt halt och får ont trots smärtstillande). Så det är ett långsiktigt projekt....

Skogsmor sa...

Jaaaaaaa! Där var hon ju!:-))
På tredje bilden uppifrån, med onda bakbenet stickandes ut....men det satt en sån vacker kvinna bredvid henne, så jag missade Axa;-)