lördag 14 februari 2009

Vinterland!

Efter att ha sovit bra länge (tills Axa väckte mig och skulle ha mat, vill säga!) så masade jag och Uffe oss ut med (o-)djuren. Fasen vad skönt det var att komma ut och andas klar och frisk luft! Bakissmällan försvann (och kom inte tillbaka förrän jag gått in igen)! Konstaterade att vintern är vacker och att ens hem ser finare ut när en massa vit snö täcker tomten och huset....

Björken blir också vacker.... Samma björk som jag svär över på somrarna eftersom den skuggar halva tomten på sommarkvällarna!
Sverige? Eller ryska tundran? Fint är det i alla fall! *S*


Vägen till brevlådorna.... Förut hade vi ju brevlådorna precis utanför dörren, men eftersom våran postis körde ner kostängslet varje sommar så flyttades lådorna ca 100 meter bort så nu kan man inte springa ut barfota i morgonrocken och hämta in morgontidningen längre... Buhuhu...

Stararna ockuperar träden. Uffe leker med min kamera - han tog ju riktigt bra bilder! Hmmm.... Bara jag nu får ha kameran ifred framöver....

Inga kommentarer: