måndag 9 februari 2009

Vacker dag!

Idag sken solen när jag var ute och körde på mina kundbesök. En vacker räv sprang över vägen, men tyvärr är ju inte kameramobilen den bästa.... Jag fångade honom på bild innan han helt försvann iväg i alla fall...

Rastade Heinz utanför Sala. Är mer snö där än här hemma i Uppsala. Heinz roade sig med att hoppa i snödrivorna...

Solen sken så att det värkte i ögonen! Gick på en väg jag hittade som gick längs med en liten sjö och därute på sjön var det ett helt gäng ute och pimplade... Härligt! Det skulle jag också ha velat, men det var bara att åka vidare till nästa besök.


Solen sken fortfarande när jag kom hem på eftermiddagen och jag skyndade mig ut med Axa innan det blev mörkt. Idag ska bägge hundarna få ta det lugnt för Axa halkade och slog sig på en isfläck tidigare idag (när hon var ute med Uffe) och var halt och Heinz skar upp ena trampdynan igår.

Axa roade sig med att leta sork i vanlig ordning...


Men lite bus med varandra måste man ju få ägna sig åt!!!
Igår körde jag skidor med bägge hundarna. Heinz satte jag fast i ett hundförarbälte och så fick han dra mig två varv runt åkern. Han drog och slet som en galning i kramsnön (och ovallade skidor hade jag där snön fastnade som kardborreband!) och var bra flåsig efteråt. Sedan körde jag ett varv till, men då fick han springa lös och bara "ha kul", vilket i hans fall betyder "retas med Axa". På kvällen körde jag uppletande med bägge hundarna och när jag kom in igen så var Heinz halt pga en uppskuren trampdyna (som sagt).

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk så vacker vintern är när solen skiner och vit snö täcker hela nejden!
Om det ändå kunde vara så även här....
Voffsen blir som småbarn!:-)

Fina bilder som vanligt!!!!