söndag 22 februari 2009

Nu är jag less....

Visst, det har varit kul med snö och jag tyckte förra vinten var värdelös då det inte var någon snö alls, men HALLÅ!!!! Nu är jag less.... Nu har jag åkt längdskidor, pulka, myst inomhus i vintermörkret så att det räcker! Nu får det bli vår.... Jag vill slippa pulsa i snö för att köra ett uppletande eller lägga ett spår. Jag vill inte ligga figge i en snö-bivack! Jag är less på att halka omkring på bilvägar när jag ska gå ut med hundarna.... BLÄ! Och givetvis snöar det och blåser det idag.... Men hundarna är lättroade i alla fall!

Axa på promenad!


Hon har en så glad uppsyn igen! Skönt att det onda har släppt!

Heinz for omkring och ibland sprang han rakt ut i något dike, som doldes under snön, och försvann!


T o m Axa tyckte det var en rolig lek att pulsa omkring i dikena!


En kort film på Axa när hon går fot (från dagens promenad). Hennes öron fladdrar så gulligt i vinden!
Om det slutar snöa och blåsa så ska jag gå ut på tomten och skotta upp en plan där jag kan träna lite lydnad. Har ju ersatt mina gamla trasig lampor med nya och fräscha så att jag ska kunna träna lydnad även när det är mörkt, men så länge det blåser så kommer ju snön bara att virvla tillbaka lika fort som jag skottar undan den.... :-(

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj vilken fart det var på "Tant Öronfladder"!:-)

Sviiiisssccchhhh bar det iväg!