fredag 6 februari 2009

Lite bilder från idag...

Uffe vaknar av lite morgonpussar.... *s* Själv bligar jag bara surt på honom... Är avundsjuk på att han alltid får sova och ligga och dra sig på morgnarna.... En annan är uppe med tuppen, minsann! tur för Uffe att Heinz finns så att åtminstone någon är trevlig mot honom på morgnarna... *asg*

Heinz är - till skillnad från Axa - morgontrött av sig. Axa är förvisso också morgontrött, men hennes mage är det tyvärr inte.....

Axa har bott i sin tratt länge nu. Men det går i alla fall åt rätt håll! Men det var tusan vad svårt det är att få en svans att läka.... Men på sina håll börjar det faktiskt växa ut ny päls. Ingen kommer väl vara gladare än Axa när hon slipper denna tratt. Och därefter kommer jag vara lyckligast för hon smäller i tratten överallt.....


Leker med självutlösaren på min nya mini-kamera. Så här glad är jag tidigt på morgonen.... Och så här ser det ut på mitt kontor. Böcker och pärmar.... och ännu mera böcker och pärmar - fast eftersom jag har kontoret hemma så är det ju även privata böcker.

Mitt kontor är litet så jag brukar inte vilja ha hundarna därinne. Annars så kommer bägge försöka knöla in sig för att få den stora ynnesten att ligga vid mina fötter, vilket gör att det blir väldigt trångt och det behövs inte mycket för att Axa ska förlora tålamodet och högljutt tala om för Heinz att "fara och flyga". Inte så bra arbetsro med andra ord... Men det är tydligen enormt eftertraktat för så fort jag försjunker i arbete så är det någon som smyger in och lägger sig! Här är det Heinz som tassat in (han kan ju smyga på ett helt annat vis än Axa då han inte har någon tratt...). Axa ligger på sängen i bakgrunden och surar över att hon inte lyckats snika sig in....
I övrigt har jag haft fullt upp sedan i måndags. På tisdagen körde jag sök med Heinz. Det var nog mitt sämsta sökpass någonsin.... Heinz gick bra, men jag var stressad och dåligt förberedd. *suck* Jaja, bara att ta nya tag!
På onsdagen hade UBK årsmöte och jag och Katarina var ju klubbens revisor så vi var med på mötet. Heinz fick följa med och träna på att ligga still medan fikasugna personer klev över honom. Förutom lite pipanden så skötte han sig bra.
På torsdagen åkte jag in till huvudkontoret för att posta en drös brev och då träffade jag på Johan. Vi tog en gemensam promix med hundarna och det var roligt eftersom jag normalt sett allt som oftast promenerar själv.... Fredrika ringde också och det blev bestämt att jag ska åka ner och hälsa på henne i Västra Götaland i sommar och så ska vi ha ett "mini-träningsläger" med hundarna! Ska bli jättekul! Och så ska jag äntligen få tid att se Läckö slott! Har varithos Freddie 2 gånger nu utan att det blivit tid till att åka dit och då bor hon ju ändå nästan granne med det...
Nä, nu är det dags att jobba igen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Massor av härliga bilder idag - tack!!!!!:-))