fredag 5 januari 2007

Vandring runt Visby

Mådde skit igår.... Hade feber och var alldeles kokhet och en hemsk huvudvärk. Var däckad hela kvällen, men nu känner jag mig helt okej igen! Märkligt!

Sov länge, länge i morse och tog mig sedan till apoteket för att hämta ut Axas medicin. När jag ändå var vid Öster centrum så passade jag på att gå en liten promenad.

Passerade ett litet torg, med gulliga små hus som låg alldeles mot ringmuren. Husen har jättesöta små innergårdar med massor av gröna stenklätterväxter. Huset till höger i bild (med garagedörrar) är en gammal brandstation!


Inzoomad detalj från bilden ovan. Brandstationen.

Visby. Domkyrkan syns till höger i bild.


Visby. Man kan skymta hamnen bakom den stora
ruinen (S:t Carin) som ligger på Stora Torget.


Promenad längs utsidan av ringmuren. Underbart
grönområde att promenera med hunden i.
Längs ringmuren med Östersjön i horisonten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det ser nästan inte svenskt ut....!!?