fredag 12 januari 2007

Sanslöst trött

Var däckad hela gårdagkvällen. Var så obeskrivligt trött. Undrar om det kan ha varit någon liten förkylning eller nå´t, fast jag inte har ont i halsen eller hosta eller så. Imorse var jag fortfarande helt sänkt fast jag halvsovit hela kvällen och sovit hela natten.... Gjorde ett tappert försök att gå upp i alla fall men blev kopiöst illamående, skakig, kallsvettig och trodde jag skulle spy.... Så då var det bara att lägga sig igen!

Nu har jag dock masat mig upp så pass att Axa fått gått ut... Blir nog till att ta det lugnt idag.... Har dock lite som jag bara måste göra på jobbet så helt sjukskriva mig går inte.

Igår var jag på återkoll för mitt öga på ögonmottagningen. De sade att de skulle kalla mig på återkoll runt juli (2006), men det kom ingen kallelse i brevlådan förrän i oktober. Den tiden kunde jag inte ta och då dröjde det tills nu innan jag kom på återkoll.... Snabba ryck i sjukhusvärlden! ;-) Synen var i alla fall återställd, så det var ju bra.... Men tydligen så ska jag tillbaka på ytterligare en koll. Enligt läkaren är det standard för alla som fått en inflammation på synnerven att man ska följa upp så det inte är någon bakomliggande orsak som skapade inflammationen. Får väl se hur lång tid det tar innan man kommer iväg på det besöket.... *s*

1 kommentar:

Anonym sa...

Men va trist att du mår dåligt!!
Enligt Aftonbladet ska man "dricka en halv deciliter buljong varje kvart till en början. Fortsätt sedan att dricka mycket vatten och ät vitt rostat bröd. Undvik sötade drycker – som retar flimmerhåren i tarmarna."
Men Aftonbladet kan man inte lita på....:-)

http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,973811,00.html