torsdag 4 januari 2007

Axa ska få medicin... :-(

Axa har ju slagit av en flisa på klon så pulpan ligger delvis bar. Har inte brytt mig så mycket om det eftersom Axa inte gör det (förutom att hon - ibland - vill slicka på den). Hon är inte halt eller nå´t. Nåja, lite har jag ju brytt mig för jag ringde en kompis som är veterinär och frågade henne vad hon tyckte. Efter att ha berättat precis hur det ser ut så ansåg hon att det nog var bäst att sätta Axa på en antibiotika-kur eftersom det tydligen är väldigt lätt att hundar får inflammation i pulpan om den ligger oskyddat och att infektionen då lätt kan sprida sig vidare till klobenet och bli mycket besvärlig. Och som hon själv uttryckte sig - "med tanke på din tur med hundar" - så bestämde vi att Axa får gå på antibiotika ett tag.... Och så ska jag tvätta rent klon och pulpan med koksaltlösning efter varje promenad.

Ja, ja. Lika bra att det kom nu.... Jag missade ju ändå anmälan till de tävlingar jag hade tänkt anmäla till i januari så nu har jag inget inbokat förrän i slutet av februari så då hinner jag medicinera klart henne samt att karensen hinner gå ut så att jag inte tävlar med en dopad hund!!! :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Håhåjaja....alltid är det nåt, sa käringen som blödde näsblod!
Och med Axa är det alltid nåt...
Lycka till med fotpysslet!