måndag 25 juli 2016

SUP-premiär och krånglande vattenpump....

Så fick jag då hem min egen SUP - Stand Up Paddleboard. Jag köpte en uppblåsbar variant för att den skulle vara smidig att ha med sig och nu ryms den ju i en väska! Inte särskilt tung är den heller....  Paddeln är ihopfällbar, så den får också plats i väskan om jag hade velat. Och pumpen!

Det tog bara 5-7 minuter att pumpa upp min bräda - hur snabbt som helst ju! Hade haft funderingar på att köpa en elektrisk pump, men nu är jag glad att jag inte lade ut de pengarna. 5-7 minuter är ju helt ok!

Tog en tur med bägge jyckarna på brädan och paddlade runt i Harvikadammen utanför Österbybruk. Bägge hundarna skötte sig fantastiskt! Bison har ju gjort det här tidigare, men aldrig behövt samsas med en annan hund och Hetzer hade aldrig stått på en bräda, men det var inga problem.... Vi paddlade runt i ca 1 timme och trillade inte i plurret en enda gång! :-)

Bison tyckte vi slutade alldeles för fort..... Hon ville inte lämna brädan efteråt!

Men så är hon ju lite konstig också! :-) Stackars Hetzer.....

Söndagen var stekhet och varm och min initiala plan var att paddla hela dagen, men istället fick jag vara hantlangare för att försöka fixa vattenpumpen som strulade..... Nackdelen med att vara husägare! Hade jag haft en hyreslägenhet så hade jag bara ringt hyresvärden och klagat och sedan begett mig iväg och litat på att det var fixat tills jag kom hem..... Men nu var det bara att bita ihop och göra något åt det själv.....

Grannen som jobbat med vatten tills han gick i pension, kom över och gav goda råd!

Attiraljerna för att fixa eländet blev fler och fler..... Men till slut fick vi ge upp! Det verkar som att vi får lägga ca 15000 pix på en ny vattenpump..... Surt, men så är det ibland! Men innan vi shoppar loss så ska en annan granne som är aktiv rörmokare komma över och titta han också - vi är inte helt hundra på vad felet är ännu.....
 
 

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Ujuj......surt, sa räven!
Hoppas det löser sig snabbt!