lördag 9 mars 2013

Lördagsutflykt till Österbybruk

Idag klev jag upp direkt på morgonen och drog igång med städningen.... Det var ett tag sedan sist så det tog ett tag att hiva ut alla mattor och skaka dem, dammsuga, våttorka och torka av alla ytor och få in mattorna igen.... Men fasen vad skönt det är är det är gjort!
 
Eftersom jag "lider" av att vara städelak så passade det alldeles utmärkt att Uffe höll sig borta och gav sig på träden med motorsågen under tiden jag höll på....
 
Efter att jag städat klart så gjorde jag honom sällskap i vedbon i ett par timmar och sågade, klyvde, högg och sorterade ved. Känns som att man bara naggat lite i ena kanten på björken, så det kommer nog behövas många timmar framöver på det här.... :-)
 
Efter att vi tröttnat på veden åkte vi och handlade och passade på att gå en promenad med hundarna i Österbybruks bruksmiljöer. 
 
Ja, det kan man undra.....!
 
Österbybruk.... Roligt hus! Det är både runt och rakt!
 
"Centrum" eller vad man nu ska kalla det. Det är i alla fall lite företag inhysta i dessa gamla byggnader.
 
Någon som väntar på något gott...?
 
Vi köpte med oss semlor hem (tjohoo!) och satte oss och fikade och Hetzer hittade genast husets mest ultimata ställe - värme från både sol och spis!
 

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Låter som en utmärkt lördag, varierad!