torsdag 28 mars 2013

Hundpromenad vid Strömsholms slott

Idag jobbade Uffe hemifrån så jag tänkte lämna hundarna hemma, men Heinz var mycket bestämd över att han minsann skulle följa med sin matte! Det är dobbisarna det.... Enmanshundar så det stänker om det! :-) Hetzer är glad vad som än händer, men inte Heinz inte...... Så han fick följa med och vi hann med att ta en fin promenad runt Strömsholms slott! Det var ju ändå halvdag idag eftersom det är skärtorsdag.....
 
Hittade en solvarm (?) brygga...
 
Gull-hunden!
 
Bäst vi gick genom slottsparken så kom det en dam med en ilsken jack russel. Hängde längst ut i kopplet och vrålade ilsket mot Heinz. Jag och Heinz ignorerade henne och knallade vidare men hon gick ikapp och och började prata med mig. Hennes hund gjorde dock så mycket utfall att jag inte kunde höra vad hon sade så jag var tvungen att lägga ner Heinz och gå fram till henne. Då talar tanten om för mig att jag borde se till att min hund inte pinkar på någon växt i slottsparken för det är synd om trädgårdsarbetarna och vissa växter dog! Jaha..... Men jag såg ju hennes hanhund gå och kissa? Jo, men det var ju en liiiiten hund! Jaha, tänkte jag - så kiss från en liten hund är mer hygieniskt än från en stor? Enligt tanten kissade min hund SÅ mycket mer varje gång han lyfte benet.... Här slutade jag lyssna och orkade inte förklara för tanten att det nog hänger ihop med hur kissnödig hunden är och hur mycket den rastat sig innan den kom fram till slottsparken. Dessutom talade hon om för mig att hon gick i parken med sin hund nästan varje dag, så hennes hund lär ju kissa fanken så mycket mer än min som är där kanske 2 ggr om året......
 
..... så jag tog helt sonika min hund och gick och hennes ord drunknade snabbt i kakafonin av ilskna skall och morranden! Jag och Heinz hade en alldeles för trevlig promenad för att reta upp oss på henne! Men lite underhållande var tanten när jag tänker tillbaka på henne och hennes griniga hund! :-)

Inga kommentarer: