torsdag 11 november 2010

Rådjursjakt, hundrehab, konferens, hårklippning, hundträning......

Var som sagt på rådjursjakt för första gången i mitt liv i söndags. Fick se 3 olika sorters hundar och sätt att jaga med hund så det var intressant.  Det var även en tjej med och filmade hela dagen. Hon höll på att göra en dokumentär om en av deltagarna i Jägarskolan. Kommer dock inte ihåg för vilken kanal.....  Fint väder hade vi hela dagen och det var himla trevligt att vara ute i skogen i solsken en större del av dagen! Fick ju även se ett par älgar, så det var ju skoj!

Måndag och tisdag bar det iväg på konferens. Vi hade "medarbetardagar" på jobbet. Det var kul att träffa alla kollegor igen! Vi träffas inte så ofta men det är kul när vi gör det! Det är så skönt att ha ett jobb med kollegor som är starka, ärliga, driftiga individer med åsikter och integritet. Toleranta. Ingen "fårflock" som valsar runt efter ett fåtal "populära". Alla är "vän" med alla. Men det kanske är för att vi jobbar ensamma i så stor utsträckning?

Igår var jag iväg och klippte håret och färgade det också. Ville sätta "lite färg" på tillvaron när snö, modd och slask är över oss.... Det känns himla bra att man har en resa till Egypten inbokad.... Något att se fram emot i skitvädret! Alla bilder från hårklippning, rådjursjakt etc etc ligger dock på en annan dator så jag får väl stopppa in dem i ett annat inlägg....

Var iväg igår och bokade in Heinz på simträning och vibrationsträning. Axa ska också få pröva på vibb-plattan, tänkte jag. Det ska tydligen vara bra för leder, blodcirkulation och smärtlindring. Så här står det på en hemsida: Träning på vibrationsplattan ger effekter som ökad muskelstyrka, balans och koordination. Minskar skaderisken. Träning på plattan ger även ökad blodcirkulation. Superbra för hundar med tex led- eller ryggproblem.
Kommer väl bli bilder från det hela.... På måndag är första tiden inbokad.

Nu på fredag börjar första RI-helgen för mig och Hasse. Så på fredag morgon bär det av ner till skåneland för en helg med hundar, hundar och hundar. Uffe bara ruskar på huvudet och undrar om jag är riktigt klok när jag berättar att vi ska sova 33 pers och 33 hundar i en enda sovsal och dela på två (2!) duschar efter en lång dag av skitiga sökövningar.... Och.... Nä! Man är väl inte riktigt klok....

Igår kom Monica över med Sirry och vi körde lite sökövningar här hemma på gården. Utnyttjade maskinhallen, blivande hönshuset, källaren och brunnen ner til vattenpumpen bl.a Känns bra att Heinz fått skallmarkera lite innan RI-helgen drar igång. Så han fick en låg, en hög och en mörkerfigge.....

Idag ska lilla rottisen Alice komma hit igen och vi ska diskutera lite fortsatt träning. Sist gick det ju himla bra att klicka henne till att ta kontakt med främmande. Vi utnyttjade Stefan (som precis hade anlänt för att träna ihop med Uffe) och Alice gick efter bara ett kort tag, fram och satte sig på hans fot, lutade sig emot honom och ville bli kliad! Vi får väl se hur det går idag....

Nu ska jag alldeles strax åka iväg och skadebesiktiga tjänstebilen. Jag blev ju påkörd på Svartbäcksgatan för ett par veckor sedan när jag stannade vid ett övergångsställe.

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Mamma mia så mycket du gjort och gör!:-)