fredag 24 september 2010

Min mobiltelefon spökar?


Jag har en sådan telefon som på bilden ovan som tjänstemobil och den är HEL-SKUM! Den har haft en massa konstiga saker för sig, men det allra konstigaste skedde igår....

Jag var ut till en kund som inte var hemma. Jag tog fram mobilen för att ringa upp kunden och fråga var han befann sig. Efter ett tag kom jag fram till hans mobilsvar där han presenterade sig (så jag vet att jag ringt upp rätt nummer) och jag lämnade ett meddelande. Jag väntade en stund och sedan bestämde jag mig för att försöka igen. Denna gång valde jag att trycka på samtalshistorik och valde numret jag nyss ring och tryckte på "ring upp". Döm om min förvåning när en f.d kollega som jag inte jobbat ihop med sedan 2006 svarade!!!

Efter att ha lagt på så kollade jag samtalsloggen, men enligt den så hade jag ringt upp kunden jag nyss talat in på telefonsvararen hos.... Och efter ytterligare några minuter så dök samma nummer upp i displayen och då var det kunden som ringde tillbaka!

Var 17 kom min gamla kollega ifrån? Och varför ser jag inte hans nummer på displayen? Skumt.....

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Sktiv till "Det okända" och be om hjälp!:-)