fredag 24 september 2010

Diverse......

Hittade den här leksaken till Axa på Ullared. Den är perfekt! Formen gör att den är svår att få ut godosarna från och den är skruvbar så man kan öka och minska hålen, samt skruva isär den helt för att fylla den (eller göra ren den - den blir ju ganska kletig om man fyller den med tubost...)


Axa an hålla på i timmar.... Man börjar med det svåraste läget och när hon är verkligen inte får ut något mer så skruvar man upp ett varv så fortsätter hon någon timme till etc etc Heinz fattar ingenting av sådana här leksaker.... Han bara tar dem i munnen och försöker gnaga på dem istället för att få ut några godisar....

Igår passerade jag den här verandan och tog ett kort. Jag tycker det är så himla fint när man bygger ihop med naturen istället för att ta bort.... Skulle vilja ha en veranda med både stenar och träd kvar! Någon gång, kanske....

På lunchen tog jag ett varv med hundarna runt Sätrabrunn. Det var fortfarande fint och med blommande rabatter.

Var med om en lustig sak.... Jag körde längs en liten oljegrusväg och då flög det ner en jättestor rovfågel och satte sig precis bredvid bilen. Kanske bara 5 meter ifrån! Jag tvärnitade förstås (inga andra bilar i närheten) och fick ner rutan, men innan jag fick fatt i kameran så flög den iväg.... Men bara ca 20 meter framåt och landade på en telefonstolpe! Jag körde fram och hann ta ovanstående kort med mobilkameran och sedan flög den ca 20-30 meter längs vägen och satte sig i en björk vid vägkanten. Jag körde ikapp igen och då flög den samma sträcka igen och satte sig i en gran! När jag - återigen - kom ikapp så fög den en lov runt bilen och drog iväg ut över åkrarna....

Fick syn på den här krabaten som ståd på ett verandaräcke - En sådan skulle jag vilja ha! Den var ju ursöt! :-D

När vinden tog tag i den så rörde sig ögonen (och hinken) och skapade ett metalliskt ljud.... Kul!


När jag kom hem från jobbet igår hade jag fått paket.... Har ju haft lite problem med nacke, axlar etc men jobbet har varit ett kanonstöd! Blev ivägskickad till Previa för genomgång och sedan har jag fått lite ergonomisk hjälp (vilket var i paketet). Har nu en ställning till laptopen och ett minitangentbord. Allt är så småttigt och med låg vikt så jag ska kunna släpa med mig det i dataväskan. Jag jobbar ju ofta borta och smäller upp min dator på folks köksbord och det ger ju inte en optimal arbetsställning precis....
Heinz hälta är i det närmaste bortblåst. Tycker mig kunna se en liten rest när han går i högervarv på böjt spår, men annars verkar det okej. Ska ta och simträna honom i höst/vinter tänkte jag, för att få bort det allra sista. Var ut och lade ett spår på ca 200 m igår för att testa av och han var inte det minsta påverkad efteråt så nu är jag givetvis helsugen att genast dra iväg och tävla i helgen! Heinz är ju också extremt sugen efter en längre koppelvila.... Men det är klart att det gnager lite i bakhuvudet att det kanske inte är det bästa rehabupplägget.... Men va fasen - tävlingarna är ju nästan slut! Och sedan får jag vänta tills kanske maj 2011 för att tävla igen!

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Jag fick grubbla en stund innan jag kom på vad tubost är.......allt hänger på betoningen!:-)
Fin veranda med inbyggd klippa! Jag vet en tjej som byggt in ett helt träd i sitt hus - från källaren och upp till övervåningen - häftigt!
En sån där lustig gubbe kan du väl nästan knåpa ihop själv av lite olika prylar. Eller be Uffe!:-)))))
Lycka till om du tävlar i helgen! Det ska bli spännande att höra hur det gått isåfall. Hasse sköter sig säkert....värre med nervösa matte!?
Till sist hoppas jag att de ergonomiska prylarna ska hjälpa dig i jobbet och mot värken!
Puss & kraaaaaaam!