söndag 5 september 2010

Än det ena än det andra....

Jag hade anmält mig till en sökkurs för Anita med Heinz denna helgen. I går kväll så hoppade Heinz på 3 ben så jag var tvungen att ställa in söket på söndagen.... Det var ju snöpligt, men vad ska man göra? Jag har tryckt, vridit, vänt och bänt och jag tror att det bara är en sträckning men det är irriterande att sumpa en kurs man betalar för och dessutom ska jag tävla om 6 dagar..... Få se om det går..... Jag har ju haft lydnadstorka ett tag och äntligen hittat glädjen i att träna, vilket gjort att jag skulle verkligen behövt träna lydnad varenda kväll denna vecka för att "sätta" lydnaden..... Skit också!

En olycka kommer sällan ensam och igår trillade jag när jag halkade i badrummet.... Jag slog i revbenen och bak i huvudet samt knäckte till ett finger.... Inget brutet, inget blodvite, men ömt och svullet.....

Eftersom jag inte kom iväg till träningen med Heinz så åkte jag ut och kollade på Ulva marknad med svärföräldrarna. Det var riktigt kul att åka dit då det var ett par år sedan. Brände en del pengar men köpte mest mat och godis.... Rökt fisk.... Älgstek... Brända mandlar.... Chokladfudge..... Fast en kudde (!) blev det också! Kunde inte låta bli, då jag tyckte mönstret var så fint (bilden)! Det gav en så 3-dimensionell effekt (och kossor är ju alltid fina....).

Ikväll ska jag och Uffe äta varmrökt regnbågslax (köpt på Ulva) med en supergod kryddblandning (köpt på Ulva)!

För övrigt har Axa börjat byta till vinterpäls nu, så nu är det dags få hårinvasion i hemmet igen.... Tog ut henne en stund på tomten idag och skrubbade henne med en gummiborste och det yrde stora tussar med Axa-hår överallt när jag var klar..... Lär göra det ett antal gånger till, antar jag..... Om jag vill slippa dammsuga 2 gånger om dan (och det vill jag ju!).

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Vi skulle också ha kommit till er och till Ulva marknad, men det var möte i vägföreningen....(-:
Din olycka i badkaret låter förfärlig!!!