onsdag 5 maj 2010

Sugen....

.... på att köpa en ny kamera! Vill ha en liten kamera som man kan ha med sig överallt, då det ju kan vara lite otympligt med min stora Canon..... Och den måste vara stryktålig! Så att man kan ha den med på hundträningar och diverse äventyr. Just nu lutar det åt en Olympus µ TOUGH-8010µ. Det känns klart intressant med en kamera vars säljslogan är: "hanteras INTE varsamt!".

Vad sägs om en kamera som är.... Vattentät till 10m, stöttålig till 2m, trycktålig till 100kg och frystålig till -10°C? Företaget beskriver kameran som.... Den otroliga motståndskraften i det oxiderade aluminiumchassit och de dubbla förseglingarna gör att dessa kameror klarar av äventyr inifrån och ut. Displayen med HC III som är "trippel skyddad" tar bort reflektioner från direkt solljus och förhindrar repor.

Det låter faktiskt som kameran för mig! Gäller bara att hosta upp med ca 4000 kr....

3 kommentarer:

Skogsmor sa...

Hmmmm......du fick ju en kamera av Uffe??

Jenny sa...

Den är för känslig för min hantering.... Har lagat den 2 ggr redan.... Så den får han tillbaka (han behöver dessutom en egen kamera).

Camilla sa...

Jag köpte en Olympus Tough 8000 med dom spec du rabblade upp, liite tung...är inte riiiktigt nöjd med bilderna men det lär jag väl aldrig bli med en olympus, jag är ju ett Nikon fan...Hursomhelst, anledningen till varför jag köpte den är för att ha den på jobbet när vi gör våra dyk inspektioner.