onsdag 27 januari 2010

Utbildning och praktik

Måndag och tisdag var jag på utbildning hela långa dagarna på Svenskt Sigill. Vi var ett antal kollegor som skulle kalibrera oss i diverse frågor så att vi behandlar alla kunder lika. Det var trevligt att få mingla med lite arbetskollegor då det ju inte precis sker varje dag i mitt yrke..... Tisdagen vart dock lite väl stressig - åtminstone inledningsvis - då SJ och Uppsala Buss såg till att jag blev en hel timme försenad... Det började med att bussen var 11 minuter sen och därmed missade jag det tåg jag hade planerat att ta. Jag fick vänta tills ytterligare ett tåg skulle gå ner till Stockholm och när jag väl kom på det tåget så var det också några minuter försenat innan det kom iväg.... Och under resan ner så blev det hela 3 (!) stopp pga signalfel, tågmöte och allt vad det nu var.... Så summa summarum så blev jag en hel timme sen :-(

Idag är jag tillbaka i arbetsselen igen och hade dessutom med mig en praktikant hela dagen. Det var lite roligt - speciellt med tanke på att praktikanten aldrig hade varit på en kogård förut. Hans enda erfarenhet av nötkreatur var att det fanns några betande stutar i en hage utanför deras sommarstuga.... Och nu fick han ut och knalla inne bland korna i en lösdrift där korna går omkring helt fritt och många var nyfikna och kom fram och sniffade på oss! Så det blev en omvälvande upplevelse för honom idag, kan man lugnt säga...

På vägen hem började snöovädret så det tog en himla tid att ta sig hem igen... Skulle egentligen iväg på kvällen och träna med Heinz men jag kände inte för att ge mig ut på småvägar när inte ens E18 var ok att köra på.... Så nu är det TV-kväll som gäller och det känns himla skönt det med.... *s*

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Om dagens praktikant funderar på att byta inriktning på studierna efter närkontakt med kossor förtäljer inte historien....:-)?
Skönt att du kom i snöovädret!