söndag 6 december 2009

Sökträning i helgen

Hann inte mer än hem från Edinburgh och samla ihop hela flocken så var det dags att träna sök igen! Så klockan 6 på lördagmorgon klev jag upp för vidare transport till Stockholm där jag skulle vara med på en sökträning för Anita, fullt fokuserad på vittring..... Skulle behöva lägga in en sådan dag lite nu och då på Heinz känner jag.... Men han ska få en till sådan duvning i februari. Ibland tar nämligen benen "överhand" och han springer så fort, så fort, så fort och följer inte riktigt upp den vittring han bjuds på.... Men nu sög han i sig vittringen ordentligt och följde upp den precis som han ska - man kan inte enbart hitta figgar genom att springa, springa och springa! :-)

Grillade gjorde vi också och det var uppehåll nästan hela dagen, så det blev en bra dag för alla som var med, tror jag..... Nästa helg är det räddningssök och helgen därpå är det sista kursdagen detta år för min egen sökkurs.

Idag gick jag och Uffe en promenad på stan med hundarna när vi var in och handlade (bäst att passa på och slippa leran ett tag...) och jag passade på att träna skallmarkeringar på Uffe inne i stan. I skogen går han ju på rulle så där är det USCH OCH FY om han skulle skälla....

Nu ska jag ut med hundarna igen innan det blir kolsvart. Sedan kommer det bli en lugn söndagkväll..... Tror jag... ;-)

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Håhåjaja - cirkusen är igång!:-)