torsdag 31 december 2009

Sista dagen på år 2009.........

Bilprovningen igår gick sisådär.... Inget större fel, men en utsliten spindelled och någon fjäder var tvungen att bytas ut så det blir att ta den till verkstaden i alla fall. Jaja, det kunde ju varit värre! :-)

Jag åkte till IKEA efteråt och tittade på parkeringen och det var faktiskt inte så mycket folk där! Tror folk har haft köpfrenesi i så många dagar nu att de var nöjda.... Så jag kunde gå in och strosa runt utan att bli nertrampad av en hord shoppinggalna människor på jakt efter FYNDET. Då jag och Ulf hade närmare 1800 kr i presentkort på just nämnda butik så plockade jag runt en del bland grejerna utan att bry mig så mycket om priset - och det är ju alltid en trevlig känsla! Köpte en bokhylla och diverse grejer såsom överkast och en ny pastagryta. Den nya butiken i Uppsala skulle ju vara jättestor, men den kändes inte så våldsamt stor.... De kanske var duktiga på att utnyttja kvadratmetrarna i den gamla lokalen.... Men det var lyxigt att få parkera under tak och slippa vädrets makter när man skulle in och ut ut butiken!

Nu snart kommer Emilia hit med Lyra. Vi ska gå en sväng och sedan får Lyra stanna här medan Emilia "gör stan" på nyårsnatten. En annan är ju alltid hemma med hundarna på nyårsafton och en till hund gör ju ingen skillnad. Lyra är ju här så ofta i alla fall så jag räknar henne nästan som min tredje hund! :-) Mia och Allie kommer också upp i eftermiddag så det blir 4 hundar och 1 katt som ska samsas.... Får väl se hur det går.... Allie är rätt skarp på katter och Axa - ja, hon är rätt skarp på både hundar och katter! *s* Men det har ju gått bra förr och det kommer bli en lugn tillställning så det går nog bara bra!

Har bakat matmuffins idag bestående av getost och bacon och Uffe håller på att göra diverse snittar som vi ska smaska på senare. Blir nog en trevlig nyårsafton!

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Så trevligt det låter!!!!!
Hoppas ni får en mysig sista-2009-kväll!
Själv ska jag snörvla & hosta framför TVn.....*suck*
Men ingen feber iaf så jag klarar faktiskt att smutta på lite vitt vin:-) Hmmmm....men jag känner ingen smak.
Säg till Mia att jag har mailat till henne!!!!!!
GOTT NYTT ÅR till er allihop!