måndag 21 juli 2008

Farbror Bildoktorn!

Idag var jag in med bilen på verkstaden direkt på morgonen. Framvagnen hade blivit helt skev så däcken nöttes ut med en oroväckande fart.... Inte så kul att bli stående med punktering när man ska åka till Härnösand inom kort. Efter ett par timmar ringde verkstaden och sade att jag kunde hämta bilen, men de hade inga begagnade däck som passade på lager och däckfirman som de hade samarbete med (om jag ville ha nya däck) hade semesterstängt! Så det var ju bara att sätta sig och ringa runt, för däcken var precis blankslitna framtill så¨jag var ju tvungen att skaffa nya även om inställningarna - numera - är ok. Efter mycket om och men så fick jag till slut tag på en gummiverkstad där de inte hade semesterstängt (alla verkstäder och däckfirmor i Uppsala med omnejd har tydligen valt att samordna sina semestrar till juli månad...) och där de hade passande däck på lager. Så det var bara att tuffa in till stan igen och byta däck, men nu är det gjort! SKÖNT!

I övrigt har jag roat mig mellan åskskurarna att göra en hemsida till Mia, uppdatera Djurskyddsresursen, scanna in gamla foton från kort till digital form samt tittat på gamla videoinspelningar - vissa så gamla som från 90-talets början! Det är bra att vissa semesterdagar har dåligt väder.... Jag skulle aldrig haft tålamod att sitta inne och göra något dylikt om solen lyst!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åskskurar? Dåligt väder?
Svetten rinner när jag ägnar mig åt att plantera i solskenet!
+24 just nu och på väg uppåt....

Olika falla ödets lotter!