söndag 20 januari 2008

TV-kväll på Schultzbergs zoo

Igår kväll ven vinden och det regnade periodvis mer i sidled än uppifrån och ner. Jag och Uffe bestämde oss raskt för att det får bli en lugn hemmakväll.... Jag hade tänkt hitta på något med Heinz, men efter ytterligare en titt ut genom fönstret så sköt jag upp det till söndagen...


Lite fick jag i alla fall gjort, då jag bakade matbröd för första gången på säkert 10 år. Bakade helt själv, alltså. Ingen bakmaskin! Sedan gick större delen av dagen åt till en inlämningsuppgift i skolan, men nu är den klar - skönt!


Kvällen ägnades som rubriken antyder till att softa i TV-soffan. Dobermanns är ju helt onormala hundar när det kommer till viloställningar - så här satt Axa länge och väl och lyssnade på ljuden från Uffe ute i köket (hade grinden varit öppen hade inte vilda hästar hållit henne därifrån...).

Lite senare smög Heinz upp i soffan och hur han satt illustreras ovanför... Hehehe - erkänn att du är avundsjuk nu (om du är grabb)!

Jag var dock inte så road av Heinz aktiviteter så han åkte ner på golvet, men han var lika glad för det då han fick ett smaskigt ben! Även doggzen ska fira att det är lördag!

Krokus fick inget ben, men han var istället fullt upptagen med att äta på soffkuddarna......

Och arg som ett bi blev han när man störde honom i hans göromål! *asg*
Såg filmen "my super ex-girlfriend" (vet inte vad den heter på svenska) och den var väl inte en film som kommer vinna någon Oscar, men den var faktiskt riktigt underhållande. Så vill man ha en lättsam film som driver hejdlöst med könsrollerna så kan jag rekommendera den. Uma Thurman är ju också väldigt duktig på att spela tuff brud (Kill Bill- filmerna är ju helt underbara!).

1 kommentar:

Anonym sa...

Ojojoj - jag FROSSAR i bilderna!:-))