tisdag 1 januari 2008

Nyårsdagen

Vaknade upp till ett första klassens tråkväder.... Grått och snöslask från himlen.... Då var det tur för Heinz att vi hade gäster, för jag hade nog inte gått ut frivilligt.... Men nu tog vi oss i kragen och släpade oss ut på hundpromenad i busvädret, vilket både Allie och Heinz uppskattade (men inte Sune....).

Allie är så himla söt, tycker jag, speciellt då hennes ena öra spretar iväg som om det hade ett eget liv. Tydligen inte alls önskvärt i russell-världen, men jag gillar det skarpt!

Heinz brydde sig inte om slasket för fem öre. Han hade nog gärna varit ute dubbelt så lång tid (vi var ändå ute närmare 1 timme).

Sune uppskattade inte alls promenaden eller vädret.... Han hade nog hellre sett att vi satt inne i värmen och bara klappade på honom!

Men det känns skönt att Lill-Hasse fick röja runt lite idag med! Resten av dagen blir nog inte så aktiv, vad utomhusaktiviteter anbelangar (om vädret inte slår om fullständigt!).

Krokus var nog bara glad över att inte få följa med. Det ser i alla fall ut så.... Idag fick han även sin andra vaccinationsspruta, vilket han inte uppskattade! Men nu hoppas jag att han ska hålla sig frisk och inte drabbas av något! Han har ätit lite dåligt i ett par dagar och varit jätteslö, men jag testade att avmaska honom en gång till med ett annat avmaskningsmedel och nu har han börjat äta och busa igen. Inte för att han någonsin varit hyperaktiv, men lite leker han ju..... Ibland.... Jag har också tyckt ett tag att han verkar se lite dåligt och det tyckte Mia också nu när hon var här. Hehehe, verkar verkligen ha fått tag på ett måndagsexemplar! Värsta kroksvansen, slö och dessutom halvblind.... *s* Tur för honom att han är så söt och go!

Idag på morgonen kom nötväckan på besök till talgbollarna. Annars är det i princip bara pilfinkar och en och annan talgoxe, så man blir ju jätteglad så fort man ser något annorlunda!

Inga kommentarer: