torsdag 25 februari 2016

Vobruari....:-(

Jag brukar skryta med att jag nästan aldrig är sjuk, men den här månaden har inte varit rolig..... Efter att jag legat hemma magsjuk en vecka så började jag jobba och blev sjuk igen (samma fel). Jag var tvungen att provta mig och tack och lov så var det varken salmonella, campylobacter eller liknande. Det troliga är att jag fick antingen ett virus eller en amöba. Det tog ca 2,5 vecka att bli frisk och känna att jag kunde jobba fullt ut. Och i tisdags bilade jag ner till Borås, sov en natt på hotell, jobbade hela dagen i Dalsjöfors och sedan bilade jag hem. Och vad började jag känna i bilen på väg hem....? Hängig, ont i halsen, hostig.... Gah!
 
Och nu har jag lärt mig att för mig som inte har barn och inte känner att jag har tid att ligga hemma och bli frisk så kallas februari för vobruari! Fyra av tio tjänstemän i det privata näringslivet ofta eller alltid vobbar i stället för att vabba, det vill säga jobbar samtidigt som de är hemma och är sjuka (eller passar sjuka barn, för de som har sådana). De vanligaste orsakerna till att man väljer att vobba istället för att vara "ledig" är för att hinna med sina arbetsuppgifter eller att man inte har någon att lämna över sina arbetsuppgifter till..... Känner jag igen mig? YES!
 
 
Brahehus... Stannade på vägen ner för att rasta hundarna. Brahehus byggdes på 1600-talet och har en milsvid, vacker utsikt..... Men den såg jag inte något av eftersom det var mörkt när jag passerade....

Ännu en natt på hotell med mina hotellhundar!

Kom fram sent och ville inte lämna hundarna - ibland är det skönt med roomservice!

Lagom till att jag kom hem och var sjuk och ämlig så kom en kartong med posten! Massor med gott till hundarna!

Skönt! Nu kan de ligga och gnaga på en massa ben medan jag vobbar vidare!
 
Ps! Kom på en nackdel med att gå fågelkurs med Bison.... På morgonpromenaden runt Borås innan jag åkte iväg för att jobba, så hade stadsduvorna vaknat..... Det talade Bison mycket tydligt om för mig!!! ;-) Om och om igen.....

Inga kommentarer: