onsdag 17 februari 2016

Besök i Kalmar (med förhinder)!


Jahapp. Skulle till Kalmar idag och  20 minuter innan jag skulle dra till tåget så tittar jag ner och konstaterar att något har hänt..... Mina jeans är HUR skitiga som helst.... Jaja, bara att vara glad åt att jag har gott om tid, byta byxor och fortsätta resan som planerat.....


Promenerar ut till bilen, med mina nya och rena byxor, som jag tänkte ta till tåget och upptäcker att hjulet är PLATT! Jag har 10 minuter på mig innan tåget går..... Det fanns inte tid att fundera - bara att slänga upp resväskan på ryggen och SPRINGA! Jo, jag hann till tåget..... Svettig och med blodsmak i munnen, men det gick! :-)


På Arlanda blev jag självklart stoppad i säkerhetskontrollen.....  Är tydligen en "sån" dag idag..... Inte för att jag hade något som pep utan för att det piper då och då utan anledning när de tar ut stickprov för extra kontroll..... Och idag fick jag den äran..... Dessutom lyckades jag få sittplatsen precis bredvid det pyttelilla planets stora motorer så jag var ju nästan döv innan jag landade i Kalmar.....

Humöret var inte på topp när jag anlände, men det blev raskt bättre! :-) Kalmars flygplats var ju hur liten och gullig som helst! Och staden (det lilla jag såg) var jättecharmig!


Mitt hotell låg granne med domkyrkan (som ser himla speciell ut).



Mitt hotellrum har hantlar som väggprydnad! ;-)


Jag fick ett stort, fräscht och luftigt rum med en soffgrupp i! :-)

Och slutligen - när jag gick ner till hotellets pub/restaurang för att äta middag så blev jag bordsgranne med en mycket trevlig äldre herre som började prata med mig när han såg min jakthundspipa som jag har hängandes runt halsen. Det visade sig att han hade haft engelska settrar sedan 70-talet och var väldigt aktiv i setterklubben och var jakthundsdomare. Så det blev en riktigt trevlig middag! :-)

Hoppas morgondagen blir lika trevlig som den här dagen slutade! :-)

Inga kommentarer: