onsdag 17 februari 2016

Diplom i djuromsorg, krånglande mage och vintern är tillbaka!

Fick hem mitt diplom häromdagen, det kändes gott! :-) Nu ska det skickas till Jordbruksverket och så ska de utfärda ett officiellt kompetensbevis.

Magen har fortsatt att strula. Har varit och provtagit mig och det är inte salmonella eller något liknande, men bra är jag inte. Är dock tillbaka på jobbet för jag är inte tillräckligt dålig för att vara hemma heller. Men det är tungt att jobba och inte må "hundra".  Känner mig trött, håglös och oinspirerad och det är inga känslor som jag brukar ha och jag uppskattar dem inte! Ska bli skönt när det här är över..... Får passa mig lite va jag äter - vissa dagar går allt bra och andra dagar får jag hålla mig till filmjölk och äggröra! :-(

Vintern kom tillbaka igen.... Jag som ställt in mig på vår..... Lite irriterande är det allt, för det är kallt och snö - men det är för lite snö för att åka kickspark på vägarna!  Det positiva är att jag slipper torka tassar sjuttioelva gånger om dagen.....

När det är så här lite snö, så blir det konstiga silhuetter i skogarna.... Här höll jag på att hoppa högt då jag var ute med hundarna och helt plötsligt ser ett vildsvin i skogen! Men när jag tittade ordentligt så var det ju bara en sten..... ;-)

Skogspromenad

Jag började som sagt jobba igen efter att ha varit hemma en vecka i magsjuka. Jag rivstartade med att åka ner till Stockholm och gå på affärsmöte med Axfood (avlöpte väl, men vi får väl se hur det fortlöper.....). Idag ska jag flyga till Kalmar, kommer hem igen imorgon. Visst det hade varit miljövänligare att ta tåget, men det tar så lång tid och har flera byten och dödtid emellan.... Och sist jag skulle hem från Kalmar (med tåget) så blev jag sittande på ett kallt betonggolv i Alvestas utkylda stationshus i flera timmar pga något fel på tåget..... Och sedan dumpades jag i Stockholm av SJ som sade att det skulle komma ersättningsbussar (vilket det inte gjorde så jag fick ta taxi till Uppsala), så den här gången skiter jag faktiskt i tåget..... Har ingen energi att lägga på strul just nu. Förut sade man att något "går som tåget" eller "går som på räls" och det var något positivt...... Nu får man väl säga att "det går som flyget"?
 
Nästa vecka ska jag till Dalsjöfors och jobba....Men sedan håller jag mig nog hemma ett tag! Om inte vår offert blir accepterad förstås.... För i så fall ska jag tillbaka till Danmark. Då blir det min 4:e jobbresa till Danmark i så fall. Men det är ok - danskarna är proffsiga! Allt flyter fantastiskt bra på de resorna.
 
 

Inga kommentarer: