måndag 1 februari 2016

Boken Spilld mjölk - en högaktuell dokumentärroman!

Jaha, då har jag nu läst ut boken. Jag fann den klart läsvärd och jag tror den är intressant och förståelig även för den som inte vet något om mjölkproduktion.  Boken kommer lära läsaren väldigt mycket om såväl kor, jordbruk, mjölkproduktion, politik, bankväsendet med mera, den ger läsaren en bild av den utmaning som Sveriges många mjölkproducenter (och även andra lantbrukare) står inför. Med krisrubriker på krisrubriker om svensk mjölkproduktion så tycker jag att den kan vara av intresse för flera (inte bara initierade i branschen) att läsa och ta del av.
 
Lite olika kommentarer jag snappat upp på nätet om boken:
Recension 1:
 
Recension 2:

Bokens facebooksida....: https://www.facebook.com/spilldmjolk1/?ref=br_rs



 
Boken Spilld mjölk kan köpas här: Spilld mjölk

Inga kommentarer: