onsdag 16 juli 2014

Tog en båttur med Dubrovniks glasbåtar


Efter ha kommit ner igen med linbanan (förra blogginlägget), så tog vi alla trappor ner till Gamla Stan igen..... Målet var hamnen i Dubrovnik!
 

Det finns gott om försäljare och vi valde en på måfå och tog en tur med en glasbåt på ca 1 timme (de flesta har likaratade turer, så det känns inte som att det spelar så stor roll vilken båttur man väljer).
 

Vi fick vänta en kvart på avgång och roade oss med att studera alla katter som stryker omkring....
 

Den här såg ju helt muppig ut! :-)
 

Men till slut bar det iväg!
 

Botten i båten har blivit utbytt mot glasrutor och vattnet är verkligen klart! Jag såg bl a en ganska så stor bläckfisk! Det var skoj! :-)
 

Dubrovnik från vattnet.
 

En liten film tagen från båten.


På eftermiddagen gick jag och mina föräldrar en sväng och tittade bland annat på klippbadet nere vid hamnen.
 

Mysigt!
 

Vet inte riktigt vad mina föräldrar har fått syn på.... Gud?
 

Klippbadet bortanför hamnen i Dubrovnik.
 

På kvällen bänkade sig jag, brorsan och Uffe nere i hamnen i sedvanlig ordning.....

Inga kommentarer: