söndag 26 maj 2013

Räddningshundträning på Vedyxa

I lördags bar det av till Vedyxa för lite hundträning. Men vi började inte förrän halv ett, så då hann jag städa mitt smutsiga hem först! Lättnad att få det dammsuget, skurat och mattorna piskade!

Efter den rivstarten på morgonen så stoppade jag in Heinz och Hetzer i bilen och drog till Vedyxa.


Hetzer har hittat en figge!

 

Belöningen kommer utfarande i form av en boll!
 

Hetzer på driv ut i området för att leta efter sina figgar....
 

Full galopp ut i området och inte minsta tendens till att undersöka marken idag = lycklig matte!
 

Heinz fick vara med och klättra och klänga och valla av området.
 

Det gjorde han med bravur! Han var runt på de flesta ställn så det vimlade av spår i området tills det var dags att köra med hundarna!
 

Han var också med och undersökte varje tänkbar lega....
 

Tror han tyckte det var kul att få vara med trots att han "bara" fick valla....
 

När Hetzer är godkänd som räddningshund (om hon nu blir det, men jag hoppas ju....) så blir det inte så hysteriskt mycket träning för hennes del.... Då kan Heinz också få något skick för "old times sake". Det skulle han gilla!
 

Men nu är det alltså allt fokus på att geHetzer ett bra upplägg! Och erfarenheter av bl a dolda legor (som på bilden ovan).
 

Belöningsdags....
 

-Var är figgen?
 

Funnen!
 

Efter att ha städat hemmet och tränat hund så kom jag hem och tog en snabb dusch och sedan unnade jag mig någon timme ute på verandan i kvällssolen med ett glas vin....! Uffe hade varit duktig och klippt gräsmattan medan jag varit borta. Framåt 7-8 på kvällen kommer dock alla vidriga myggor, så då var det bara att gå in....

Myggen har jag skrivit om i ett eget inlägg här: Jag ogillar myggor!

2 kommentarer:

Skogsmor sa...

En riktig "Jennydag":-)))

Jenny sa...

Japp!