måndag 6 maj 2013

3 dagars sökläger i Skara!

Fredag, lördag och söndag åkte jag ner till Västra Götaland och tränade skogssök med "gamla bekanta" för Anita som höll kurs. Jag bodde hemma hos Fredrika så jag hade det kanontrevligt både på dagarna i skogen och på kvällarna när vi blev underhållna (ja - både jag och hundarna!) av Otti!


Freddie och Otti kom och hälsade på ute i skogen och lantluften suger tydligen! ;-)
 

Hetzer ska skickas ut på ett sökslag - visst har hon ett fint halsband? :-)
 

Vi hade fantastiskt väder och eftersom det skulle bli långa dagar i skogen så hade vi en grill med oss och att grilla marsmallows var en hit för de flesta - gammal som ung! :-D
 

Efter en lång dag i skogen blev det ett extra fyspass på kvällen! :-) Att hoppa studsmatta var ju oanat kul! Heinz stod och tiggde om att få komma upp så till slut tog jag upp honom en kortis! Men bara en kortis för hans knän pallade inte att hoppa omkring på en matta.....
 

Så då fick Hetzer komma upp istället!
 

Jag, Otti och Hetzer på studsmattan!
 

Anita hade sin nya valp med i skogen - endast 8 veckor gammal och söt som socker!
 

Man blir törstig av att springa i skogen!
 

"DÄR är figgen!"
 

Det är roligt att träna sök!
 

Jag lämnade över kameran till gruppen för att ta lite bilder på mig och Hetzer medan vi tränade eftersom jag sällan har bilder på mig själv då jag mest står bakom kameran.... Vet dock inte vad de tänkte för när jag tittade på bilderna så hitade jag bl a den här....? Någon som var sugen på ved, eller? :-)
 

Glada efter avslutat sökpass!
 

Lunchen var väldigt viktig! :-) Och trevlig!
 
En av dagarna hade fantastiska Annika gått upp och bakat på morgonen (!) så vi fick nybakat bröd till morgonfikat! Otroligt.....

Grillade hamburgare i skogen - SÅ mycket bättre än hamburgerkedjornas!
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken härlig helg ni verkar ha haft<3

Nu är våren här på riktigt!