onsdag 15 maj 2013

Långpromenad!

 
Idag tog jag hundarna och bestämde mig för att utforska omgivningarna lite.... Det har ju varit grymt med snö hela vintern och nu har det varit fullt ös med hundträning och trädgårdsskötsel. Men idag knallade jag alltså iväg..... Jag gick genom Skyttorps lilla samhälle och ut på en liten grusväg....
 

När jag insåg att det inte skulle komma några bilar så släppte jag loss Heinz.
 

Efter ett tag svängde jag in på en mindre grusväg. Var helt ensam hela tiden, så antingen har folk inte hunnit hem från sina jobb ännu eller så går de helt enkelt inte åt samma håll som jag gjorde....
 

Heinz utnyttjade att han var lös genom att rulla sig i något skit!
 

Hittade en tunnel under järnvägen så jag kom ut på andra sidan.
 

Där var det slut på fina vägar och nåfot slags träsk/urskog mötte mig, men skam den som ger sig! Fotot tycker jag är så himla typiskt mina hundar - Hetzer hoppar från tuva till tuva medan Heinz klafsar rätt igenom!
 

Till slut blev skogen lite bättre....
 

Och så småningom blev den fantastiskt fin! Och jag började drömma om sök.... *s*



Vacker skog!
 

Sista biten uppe på åsen tillbaka till mitt hus....
 

Infarten!
 

När jag kom hem så var givetvis ett rådjur ute på fältet bredvid tomten. Det är alltid minst ett rådjur i närheten.... :-D


Råbocken i all sin prakt!
 

Sötnos-Hetzer (har inte bitit sönder något på ett dygn eller så, då får man gulliga smeknamn)
 

Och Gulle-Heinz!

När jag kom hem upptäckte jag att jag varit ute och gått i över 2 timmar..... Kändes bara som 1! Tiden går fort när man har roligt....

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Så härligt!:-))
Och nyttigt för alla muskler å leder för både folk å fä att gå i skogen:-))