lördag 3 januari 2009

Nyårsdagen

Heinz slickar i sig resterna från pannacottan vi hade till efterrätt på nyårsafton...

Nyårsdagen bjöd på strålande väder och inte ens Uffe kunde motstå att gå ut en stund med hundarna!

Det har inte snöat särskilt mycket och den lilla snö som finns har kristalliserat sig rejält! Det var jättefint med dessa stora snökristaller som gnistrade i snön när vi gick - fast hundarna försökte mest bara äta upp dem....


Måste ju gå och hälsa lite på kossorna en sväng.... Axa ger lugnande signaler? Eller så tittade hon sig bara omkring för att se om det hamnat lite ko-skit utanför staketet någonstans, så att hon skulle kunna äta upp det!!!


Uffe och kvigorna kom bra överens! Själsfränder...? *s*


På kvällen åkte jag in till UBK och tränade lydnad och agility. Inte en käft var där mer än jag.... Efteråt passade jag på att utnyttja att jag befann mig inne i civilisationen och tog en promenad i ett elljusspår! Det har sina fördelar att bo i stan vintertid....

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken härlig, vit, gnistrande dag!