lördag 17 januari 2009

Dagens aktiviteter!

Igår var Uffe ute på krogen med sina kursare. Det sanslösa var att när jag vaknade denna morgon så var det som att JAG var bakis!!! Får inte ihop det riktigt.... Varför ska jag straffas för att Uffe går ut...? Hmmm... Kan det vara att jag legat och sniffat på hans andedräkt hela natten, månntro? *s*

På förmiddagen idag sken i alla fall solen och jag tog en huvudvärkstablett och släpade mig ut i skogen. Uffe var pigg och alert och hakade minsann hurtigt på - fattas bara annat när det var jag som fått hans baksmälla! Vi åkte iväg till vårt favvoställe och gick en sväng i skogen - Axa for runt som en dåre och Heinz var inte sen att haka på. På vägen hem blev vi stoppade av en jägare som undrade om vi sett hans hund. Den hade tydligen drvit på ett vildsvin och sedan blev det bara tyst.... Tror inte mina nerver skulle klara av att jaga med hund.... Ska jag hålla på med jakt ska det vara på ett fält där man hela tiden ser sin hund när den springer ut och apporterar en fågel i så fall....

Nåväl, kom hem framåt lunch och däckade en stund på soffan.... Men sedan tänkte jag att det var ju faktiskt lördag - ut och träna hund lite till!

Sagt och gjort - Uffe tvingades ut i skogen för att agera sökfigge!

Axa blev glad över att få köra lite sökslag (och skälla på husse som befinner sig ovanpå stenen).

Heinz fick stå uppbunden och vänta på sin tur medan jag körde Axa.


Heinz har ju gått "från klarhet till klarhet" som Anita skulle ha uttryckt sig, men idag var han inte riktigt på topp tycker jag. Han gjorde dock det han skulle - hämtade rullarna kanonfint! Tyckte dock bara att han var lite disträ.... Brås på matte? Nåväl, man kan väl inte vara 100 %-ig jämnt?

Axa blev i alla fall överlycklig för en slemmig, skitig gammal gummiboll.... Hon är allt bra lättroad! *s*

På kvällen ägnade hon sig dock åt sin favoritsysselsättning - tigga av husse! Brukar vara ganska lönsamt.... Och än så länge sitter bandaget på plats!


När husse inte hade mer att ge så kan man ju alltid skicka hungriga blickar på matte.... Försöka kan man ju alltid? Trägen vinner, heter det ju...


Heinz blev bra trött efter promenad och sök... Han knölade upp sig i soffhörnet och snarkade glatt - inte så konstigt med tanke på hur han har knycklat ihop nosen!

1 kommentar:

Anonym sa...

En trevlig lördag trots "hang-over"!:-)