tisdag 21 oktober 2008

Svettigt!

Stack hemifrån vid 7 på morgonen och körde diverse revisioner med början i Skinnskatteberg och avslut i Lindesberg. Sedan fortsatte jag ner till Örebro där jag ska övernatta för imorgon ska jag jobba i trakten. Kom fram runt kl 6 på kvällen och skulle checka in - trodde jag! Hotellet kunde inte hitta mitt namn någonstans! Och dessutom var det helt fullbokat... Jag hade ju fått en bokningsbekräftelse så jag drog igång min bärbara dator för att visa att jag hade bokat - och då fick jag inte igång datorn!!! Det var ju till och med värre än att jag inte skulle få ett hotellrum, för jag är ju helt handikappad utan dator! Går inte att jobba utan den... Då hade jag fått ställa in och åka hem igen....

Kunde i alla fall låna en dator med internet från hotellet och gå in på webmailen och ta fram bokningen och då löste det sig med hotellrummet. Och lagom till att jag fått fram bekräftelsen så hoppade plötsligt datorn igång igen! Typiskt!!!!! Men jag ska inte svära utan bara vara glad - datorn fungerar ju! Jippi!!!

Nu ska jag duscha, förbereda morgondagens arbete och sedan blir det en tidig kväll... Heinz är med mig på jobbet och bor på hotell med mig för första gången. Axa har fått stanna hemma och vara Uffe-vakt! ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lite småmysigt att bo på hotell då & då....:-)

Frukostarna är så goda!!!!!!!

Jenny sa...

Jag älskar att bo på hotell! :-) Och jag älskar att äta hotellfrukostar!!!