söndag 12 oktober 2008

Segt....

Var ner på Orvars i fredags och hade jättetrevligt! Men - som det tyvärr kan bli efter trevliga utekvällar - dagen efter var inte lika trevlig! Kände mig hängig och förkyld i kombination med att vara bakis.... Ingen höjdare! Det blev en mycket lugn och slö dag hemma..... Kurerade mig efter bästa förmåga eftersom jag lovat vara MH-figge idag på DTBK. Egentligen skulle jag varit på Gotland var det tänkt, men det blev inställt och framskjutet till vecka 45 istället så då blev det partaj och mentalitetsbeskrivning istälet...

Nu har jag kommit hem efter att ha dragit lilla bytet, dumpe, skrammel, spökat samt skjutit i ett antal timmar och sedan varit ute med Axa och Heinz! De var nämligen helt tokiga när jag kom hem... Två dagar utan träning kan göra det med dobermanns... :-D Så det var bara att bege sig ut på promenad och sedan träna lite lydnad. Släpade ut Uffe (det första han varit ute på två dagar...) och tvingade honom att vara budföringsfigge. Måste ligga på med lydnaden lite nu, då jag fick besked på telefonsvararen idag att jag blivit antagen till apellen (har varit reserv på två tävlingar)! Så snart är det tävlingsdebut för mig och Heinz!

Men nu är det sängen och slöglo på TV/dator som gäller. Huvudvärken som dök upp i går morse har fortfarande inte släppt och jag känner mig "matt i pälsen". Har inte tid att vara förkyld nu! Å andra sidan... När har jag någonsin tid att vara förkyld?

1 kommentar:

Anonym sa...

Puss & kram från en senior som också är lite varm om nosen och matt i pälsen....:-))