söndag 12 oktober 2008

Dobbis-filmer


Always faithful heter statyn i filmen och den finns på Guam och är dedikerad till de hundar som dog i kriget. Det är dobermannen Kurt (hmmm - intressant namn för framtida bruk.... *s*) som är avbildad.


Dobermann vallar får! Hade jag aldrig trott om jag inte sett filmen... Undrar hur många års träning som ligger bakom....? ;-)

Dobermann som - enligt filmen - är amerikansk mästare i att snabbast och felfritt ta sig igenom ett maratonlångt slalom. Här får man se "the final run" när hon spöar en border collie.


Dobermann kan tydligen fungera som blindhundar också (kolla rasen på bilflaket...).. Själv tittar jag på mina blådårar och tänker att om jag blir blind så vill jag nog ha något lite lugnare och mindre impulsivt i andra änden av kopplet..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heja Cala!!!!!!!!!!!!!:-)))

Anonym sa...

Man lär ju aldrig komma försent nånstans;-)